2.05.2012

Dünya Hali - 02 Mayıs 2012 Çrş.

Eğitimciler tartışıyor:
Avrupa’da göçmen çocuklarının eğitimde başarıyı yakalaması için ne yapmalı?
Göç kökenliler açısından sorunlar 

Kadir Dağlar
Kuzey Ren Vestfalya Veli Dernekleri Federasyonu Başkanı


Yayından:
"Son 50 yıldır Avrupa'ya göç eden insanların bu ülkelerde yer edinebilmeleri için eğitime büyük önem vermesi gerekiyor
Kohl döneminde bir geri dönüş yasaı çıkarıldı.Akacı Türk sayısını biraz azaltmaktı.
Kabul anlamında dil ve din açısından bir sorun yaşanıyor.
Gittikçe etnik ayrıntılar daha fazla öne çıkmaya başlıyor.
Misafir işçilikten kalıcı vatandaşa döndüysek bizim kültürümüze de saygı duyulması gerekiyor.
2010 yılı itibariyle psikolojik rahatsızlıktan dolayı 50.3 milyon gün işe gidilmediği ortaya çıktı.
En büyük kapital eğitimdir ama bu kapitalden bize de yeterince şans verilmiyorsa sorun var demektir.
İnsanlar gittikleri yerlere dinleri, dillerini ve aynı zamanda kimliklerini de götürüyorlar.
Avrupa'da çok önemli bir kuruma ihtiyaç var. Bu insanların kabul görüp kök tumaları için böyle bir kuruma ihtiyaç var.
Suçlamaktan ziyade, birikmi olan eksiklikleri de kabul eden bir anne baba yetiştirmeye çalışıyoruz.
Artık burada yetiştirecekleri III. IV. nesili artık bugünün koşullarına göre yetiştirmeleri gerekiyor.
Ötekileştirme kültürünü aşarak, yaşam biçimlerine, inanç biçimlerine ve etnik kökenlerine bakmadan insan haklarına saygıya dayalı bir sistem oluşturmayı başardık. Çünkü biz herkese açığız.


PISA
PISA araştırması aile yapısının çok önemli olduğunu ortaya çıkardı.
Çocuğun başarısında ailenin durumu çok büyük bir etken:
Ailede okur yazar, akademisyen varsa,
yaşadıkları çevre iyiyse,
ekonomik olarak yeterliyse,
çocukların başarı şansı artıyor.


Annelerin önemi
Anneleri de yetiştirmek gerekiyor
Annelik 24 saat oevam eden ve insan yetiştirme işi
Anneleri güçlendirerek çocukları geleceğe hazırlamak gerekiyor.
Buradaki bireylerimiz hangi pasaporta sahip olurlarsa olsunlar önce kendi değerlerine sahip çıkmalı
Kendi diline sahip çıkmalı.
Anne baba uzun süreli desteklemeli.


Anne babalar ve eğitim
Almanya'da yaklaşık 40 bin öğrencimiz var.
Eğitim yolculuğunda bazı duraklar var.
Okul öncesi eğitim birimlerine çocuklar mutlaka gönderilmeli,
çocuklarını gönderdikleri okulu, öğretmeni tanımalı, görüşmeli
Veliler mutlaka gidip eğitimcilerle konuşmalı.
Çocuk anne babasına okuldaki sorunları aktarmalı, saklamamalı
Çocuğun kapasitesine göre okul seçmeli ve okulla beraber çalışmalı
Çocuk bir proje ise projenin başarılı olması için ne yapmak gerekiyorsa yapılmalı
Çocuğun yanında olmak gerekiyor
Okul veliyle mutlaka bazı şeyleri paylaşmalı
Hergün okula gitmenin de fazla anlamı yok


Bulunduğu ülkenin tam vatandaşı, arkasında Türkiye'nin desteği, 
800 bin vatandaşımız Alman pasaportu taşıyor
Diğer insanlarımız hala Türk vatandaşı
Buradaki insanları kendi kaderlerine bırakmamalı, Almanya devletiyle birlikte bir çalışma yapılmalı
Türkiye'nin uzantısı görünümü başarısızlığı getiriyor
Ama sizim burada ayakta durabilmemiz için mutlaka somut işler yapmak gerekiyor."




Yrd. Doç. Dr. Cem BABADOĞAN
Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcısı


Yayından:
"Uzun vadeli çözümlerin ortasında eğitim sorunlarını çözmek gerekiyor.
Başta Almanya olmak üzere ülkelere nitelikli işleri kendileri yaparken ve göçmen kökenliler istenmeyen işleri yşaparken çok sorun yoktu.


Kapı açık ama eşik yüksek
Eşitliği sağlayabilmek için bu eşik çok önemli.
Göçmenlere her alanda ihtiyaçları var.
İki farklı ortamda yaşayan insanların birbirini anlamaya çalışması gerekiyor, güçsüzü güçlüyle dengelemesi gerekiyor.
Kendilerini göçmen olarak ayırıp, kapatarak çözüm bulmak mümkün değil.
Stratejileri sadece bizler belirleyemiyoruz
Devletlerin uygun zeminler yaratması gerekiyor
Gerçekçi planlamalar yapmak gerekiyor."

Prof. Dr. İsmail GÜVEN
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi


Yayından:
"Şimdiki kuşakları ilk 20 yılda gidenlerden farklı değerlendirmek gerekir. Bana göre ilk 20 yıl gelen insanların farklı değerlendirilmelerine neden oldu. Çoğunlukla eğitimli olmayan bir kitle söz konusudur. 
Gidenlere öncelikle dil ve kültürel uyum eğitimi verilmesi gerekirdi.
Aslolan devletler temelinde yapılanlardır.
Öğrenim durumu ve işsizlik arasında bir paralellik yok.
Hükümetlerin ve toplumların artık samimi olması gerekiyor.
Türk ve Alman hükümetleri gerçekten buradaki insanları nasıl değerlendiriyor bu çok önemli.."


Daha fazlası için:
Programın podcast kaydını dinle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder