13.05.2012

Cep Rehberi 10 - Mavi kart


Mavi Kart







Mavi Kart nedir?
Mavi Kart, doğumla Türk vatandaşı olup da sonradan Türk vatandaşlığından çıkanlara ve çocuklarına, Türkiye'deki haklarını korumalarını sağlamak amacıyla verilen belgedir.


Mavi Kart sahiplerine tanınan haklar nelerdir?
Mavi Kart sahipleri, kanunla belirlenmiş istisnalar dışında Türk vatandaşlarına tanınan haklardan aynen yararlanmaya devam ederler.

Kanunla belirlenmiş istisnalar nelerdir?
Mavi Kart sahiplerinin, seçme ve seçilme, muafen araç veya ev eşyası ithal etme hakları ile askerlik hizmetini yapma yükümlülüğü yoktur.

Mavi Kart’ı nereden ve nasıl alabilirim?
Mavi Kart, yurtdışında dış temsilcilikler, yurt içinde İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlükleri veya Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenir. Mavi Kart almak için; dilekçe, iki fotoğraf ve yabancı devlet vatandaşı olduğunu gösteren kimlik belgesi veya pasaport ile müracaat etmek yeterlidir.

Mavi Kart sahipleri Türkiye’de çalışabilirler mi?
Evet. Mavi Kart sahipleri Türkiye’de, kamu görevleri dışındaki işlerde, çalışma izni almak zorunda olmaksızın çalışabilirler. Ayrıca, kamu kurum ve kuruluşlarında; işçi, geçici veya sözleşmeli personel olarak çalışabilirler.

Mavi Kart sahipleri Türkiye’de ikamet edebilir mi?
Evet, Mavi Kart sahipleri, yabancı ülke vatandaşlarından istenen ikamet tezkeresini almalarına
gerek olmadan Türkiye’de ikamet edebilirler.

Mavi Kart sahipleri Türkiye’de tapu işlemleri yaptırabilir mi?
Evet, Türkiye’de gayrimenkul alıp satabilirler.

Mavi Kart sahipleri e-devlet şifresi alabilirler mi?
Evet. Mavi Kart sahipleri, e-devlet Kapısı üzerinden sunulan hizmetlerden faydalanabilmek için yurtdışında Konsolosluklar ve yurt içinde PTT şubeleri aracılığı ile e-devlet şifresi alabilirler.

Mavi Kart sahipleri vergi kimlik numarası alabilirler mi?
Evet. Bulundukları ülkedeki Türk Konsolosluğundan onaylı mavi kartlarının fotokopisini, kimlik ve adres bilgilerini içeren form ile birlikte Ankara İl Defterdarlığı Başkent Vergi Dairesi Müdürlüğüne (Atatürk Bulvarı No:181 Bakanlıklar - Ankara) posta ile göndermeleri halinde, vergi dairesince kendilerine vergi kimlik numarası verilecek ve bu numara başvuranların
adreslerine gönderilecektir.
Ayrıntılı bilgi ve danışma için 



 Bu sayfanın içeriği T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı'nca hazırlanan Cep Rehberi, Yurtdışında Yaşayan Vatandaşımızın El Kitabı'ndan alınmıştır Rehberin tamamına Cep Rehberi bağlantısından ulaşabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder