26.06.2012

Dünya Hali - 27 Haziran 2012

Almanya Türk Toplumunun eğitim sorunu mu var, yoksa Alman medyasının başka bir sorunu mu?

Türkler Alman medyasının iddia ettiği gibi eğitim konusuna önem vermiyorlar mı?
Türk ailelerin eğitim durumu çocukların başarısını nasıl etkiliyor?
Alman Eğitim sisteminde sadece Türkiye kökenli göçmenler mi başarısız?
Alman eğitim sistemi herkese eşit fırsat sunuyor mu?
Ebeveynlerin eğitim durumunu iyileştirmek için neler yapılabilir?

Malik Karabulut
Hamburg Türk Veliler Birliği Başkanı

Yayından:

"Medyanın söyledikleri tamamen asılsız.
Bizim insanımızın öyle bir yapısı var ki, az kazansın ya da çok kazansın, çocuğuyla ilgili okulda bir sorun olduğu takdirde arabasını,herhangi bir malını mülkünü satar, yeter ki çocuğum okusun mantığıyla yaklaşan bir insanımız var.
Ben III. nesilim, çocuklarım IV. nesil.
Çoğu Türk'ün Almanca'da sorunu yok. Çoğu Türk'ün sorunu Türkçe.

"Almancası iyi olan çocuklar nasıl olur da bu eğitim sistemi içinde istenilen yere gelemez?
Adil olmayan ortamdan dolayı çoğu kişi Türkiye'ye dönmeye başladı.
Ana-babalar kendilerine göre bir çözüm üretmeye çalışıyor.

"Basın son yıllarda ırkçı bir tutum içine girdi. Gidişat iyi değil. Avrupa'nın finansal sorunları da derinleştikçe eğitim ve sosyal alanlardan kesinti yapılmaya başlanıyor.
Durum böyle iken medyanın göçmenlerin eğitim  sorunun öne çıkarması ırkçılıktır."
Almanya'da nitelikli öğretmen açığı var. Çocuklarımız öğretmenliğe ilgi duyuyor. Başarısızlık genlerle ilgili değil. Çocuklarımıza fırsat verilmesi gerekiyor.
Anne babalar çocuklarına anadil Türkçeyi öğretmeliler aynı zamanda uluslararası dil olan İngilizceyi de öğretsinler."

Daha fazlasını dinle:
Malik Karabulut_İsmail Güven

Mete ATAY
Almanya Türk Öğretmenler Federasyonu Onursal Başkanı

Yayından:

Mete Atay
"Bazı haberler Türk velilerinin çocuklarının eğitimiyle yeterince ilgilenmediğini ileri sürüyor. Bunlar tamamen uydurma. Geçmişe ilişkin şeylerdi. Türk veliler çocuklarının başarılı olması için elinden geleni yapıyor.

"Dil yetersizliği vardı, sistemi bilmiyorlardı.Orada kalıcı olduklarını düşünmediğinden ekonomik ağırlıklı düşünüyorlardı.
Ama artık durum böyle değil. Velilerin en az %80'i çocuklarının iyi bir eğitim alması için ne gerekiyorsa yapıyorlar. Bu görüşe katılmıyorum ve bunun yanlış olduğunu ispatlamak gerekiyor.

"Okul bahçesine baktığımda Alman velilerden çok Türk velileri görüyoruz.
Ekonomik sıkıntılardan en fazla etkilenen kesim göçmen kökenli veliler. Onlar eğitimle ilgili masraftan kaçınmıyorlar. Artık bu çocuklara göçmen çocukları olarak değerlendirmek başlı başına bir hatadır. Hatalı olan göçmen çocukların kimlikleri, pasaportları değil, sistemdir."

Daha fazlasını dinle:
 Mete Atay_İsmail Güven_Hamza Bayram

Prof. Dr. İsmail GÜVEN
Ankara Üniversitesi 
Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi

İsmail Güven
Yayından:

"Benim Almanya'da izlediğim kadarıyla veliler çocukları için ellerinden geleni yapıyorlar. Çok uzak yollardan gelip sınava sokuyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder