10.07.2012

Dünya Hali - 11 Temmuz 2012

Danimarka ve İngiltere'de Türkçe öğretimi ve sorunlar


Sevinç Çağlar (İngiltere)
Öğretmen


Yayından:
"Gönüllü eğitim kuruluşları İngiliz okullarını kiralıyor. Devlet tarafından desteklenmiyor. Maddi zorluklarla karşılaşıyoruz. Türkiye'den öğretmen arkadaşların gelmesi sevindirici. Ama yeterli değil.
Hala Türk okullarının varlığını bilmeyen çok vatandaşımız var. Türkiye'de gelen öğretmen arkadaşlarımız var çok sevindirici ama hala yeterli değil. Londra'da eğitim vermek için vatandaşlara ulaşmak istiyoruz. Türk okullarının varlığını bilseler de gönderemiyorlar , çünkü okullar da biraz uzak kalıyor. Kendi bölgelerine de uzak düşüyor. Çok ta istekli velilerimiz var. Kurumsallaşmalı. Türk okulu diye kiralanmalı. İngiltere ' deki okulları kiralasak bile hiç bir şey kullanamıyoruz. Irkçılık yapıyorlar. Bize yapmadığımız suçları yüklemeye çalışıyorlar. Çözüm önerilerinde bulundu herkes ama her ülkenin farklı farklı sorunları var. Böyle olunca da çözümlerimizde farklı , farklı da olacak. Burada ki seminer çok faydalı oldu donanımlı şekilde gideceğiz çok teşekkür ediyoruz.''


Faruk Çeliker (Danimarka)
Öğretmen

Yayından:
"Türkçe anadil eğitiminin verilmesini belediyeler düzenliyor. Başta zorunluydu ama şimdi belediyelere bıraktılar saatlerimiz çok düştü. Danimarka'da çok verimli derslerimiz geçiyor.Hem Türkiye'den gelen hem de Danimarka'dan kitaplarımız görülüyor. Türklerin yoğun yaşadıkları yerlerde Türkçe dersleri var ayrıca durumu iyi olanlar da zaten özel imkanlara dayanarak okutabiliyor. Danimarkalı vatandaşların Türklere bakış açıları değişti ve çok ilgili oldular. Türkçe'nin 2. dil olarak eğitimde seçilmesini sağladık. İlk iki yıl güzel gitti fakat öğrenci azalınca seçmeli ders olarak devam ediyor. Geçen yıl eğitim konusunda Türkçe eğitimi kapansın diye eylem yapıldı.  Şu an da kritik durumda. 
Çok yeni metotları öğrendik. Çok verimli geçti bir hayli mutluyum. Yeni seminer düzenlenirse çok faydalı olacaktır.'' 


Mete Atay
Almanya Türk Öğretmenler Federasyonu Onursal Başkanı

Yayından:
" Artık Alman çocukları da , Türk çocukları da hem Türkçe öğreniyorlar. Bir kültür dili olarak bir yaşam tarzı olarak verilmesini istiyoruz. İngiltere burada ki 7 ülke içerisinden en olumsuz ülke aslında 150 bin Türk yaşıyor hiç azımsanacak bir rakam değil yetkililere bildirilmesini istiyoruz. 
Şöyle bir yargı Türk hükumeti buradaki eğitim için bir şey yapmıyorlar diye bir düşünce var ama Türk hükumeti bunlar için uğraşıyor. Burada ki dostluklar konusunda da çok güzel oldu ve çok mutlu olduk. Karşılaştırmalı diller iki dilde gösteriyoruz hem Türkçe , hem Almanca olarak diğer dilleri de düşünüyoruz.''


Yrd. Doç. Dr. Cem Babadoğan
Ankara Üniversitesi 
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretim Üyesi


Yayından:
"Bildiğim kadarıyla İngiltere'de 150 bin kadar Türk yaşıyor. Londra'da eğitim almaya hazır olan Türk sayısı ne kadar? '' 
Daha fazlasını dinle: Sevinç Çağlar, Faruk Çeliker, Mete Atay, Cem Babadoğan


..........................................
Viyana Hristiyan-İslam yaz okulu ve yeni yolculuklar


Prof. Dr. Mualla Selçuk 
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 
Din Bilimleri Bölümü
Din Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi


Mualla Selçuk, İpek Erdem
Yayından:
"İlk bir hafta "Introduction to Islam - İslam'a giriş"dersi verdim. Son iki kursa katıldım. Çok farklı bir başlangıç noktası var. Üniversite öğrencileri farklı alanlardan olabiliyor. Kendini ve ötekini tanıma konusunda bilgilenme amacı var. Aynı dünyayı paylaşan insanların inançlarını da tanımamıza yardımcı oluyor.
Sizin için de yeni şeyler öğrenme şansı var. İşin bereketi burada. birlikte yaşama tecrübesi. Hayatın kendisi bir diyalog. Tanrının en önem verdiği konu, kendini bilme. 
İnsanın var olma serüveninde birlikteliği tatması çok önemli. Çatışmaların barışa dönmesi için canlı insan örnekleri gerekiyor. 
Güzel lanı, benden sonra İslam'la ilgili konuşacak olan Endonezyalı başka bir bayan arkadaşımız da İslam'daki çoğulculuğu anlatacak. Yollar farklı olsa da hedef aynı. Ben böyle bir tecrübe yaşamış olmaktan memnunum. Bunlar bize uyan örnekler.
Bir Gana'lı kız vardı. Vize alabilmek için kendi memleketinden uzak bir yerde üç hafta beklediğini söyledi. Zor olmadı mı diye sorduğumda, bir yere ulaşmak için yola çıktığınızda tanrı sizi oraya ulaştırır dedi.


Kendimize açılma, ötekine açılma yolculuğumuz
Mualla Seçuk
Yüce Allah diyor ki, ben sizi ellerimle yarattım. Rum Sureti 22. ayet, Rent-klerinizin farklı olması benim isteğimle. Bilenler bunu ancak işaret olarak alır. Bu yolculuğun tanrının kitabı ve peygamberiyle nasıl şekillendiğini anlatmaya çalıştım.


Ehl-i kitap


Kur'anı Kerim Musevilik ve Hristiyanlık için ehl-i kitap "kitap sahipleri" der. İslamın bu anlamdaki kuşatıcı mesajının çok önemli yol gösterici ifadeler içerdiğini öğrencilerim fark etti.
Sadece Hristiyan, Müslüman olmanın değil insan olmanın önemli olduğunu öğrendik.
Yurt dışında çok başarılı gençlerimiz var. yolculuklarında başarılar diliyorum. Barış için çalışmaya değer."


Daha fazlasını dinle: Mualla Selçuk-Cem Babadoğan


Programın tamamını dinle:


İlgili kayıtlar:
Din öğretimi ve önemi
Dünya kadın liderler çalıştayı
Mualla selçuk'un yayınları:
Not only learning, but learning to be
Viyana Uluslararası Hristiyan-İslam Yaz Okulu

1 yorum: