13.07.2012

Dünya Hali - 13 Temmuz 2012

Türkçe öğretim seminerinin değerlendirmesi


Sefa Tunç,  Mete Atay, Özlem Dönmez, Yücel Tuna
İsveç’te Türk toplumunun anadil eğitimiyle ilgili sorunları

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Rize’de düzenlenen Türkçe öğretim seminerinin değerlendirmesi
Programın kaydını dinlemek için sayfa altındaki bağlantılara tıklayın:

Özlem DÖNMEZ
Milli Eğitim Bakanlığı
Avrupa Birliği ve Dış ilişkiler Genel Müdürlüğü
Temsilcisi


Seminer programını oluştururken öğretmenlerin Türkçe öğretimi, Türkçe derslerinin geleceğini düşündük.
Eğitim veren öğretim üyeleri ve yurtdışından katılanların iletişimi çok güzel şeyler öğrendik.
Sorunlar tespit edildi. Bir sonraki program için ne tür bir program isterlerdi diye sorduk.
İçerik daha da zenginleştirilecek. Bu konudaki önerileri, sorunları toparladık. Aynı zamanda ülkemizdeki başka kuruluşlarla işbirliğine gidebiliriz.
Seminer sonucunda vereceğimiz raporlara bağlı olarak diğer birimlerin görüşlerine sunacağız. Belki daha sonra yurtdışındaki öğretmenlerle iletişime geçeceklerdir.
Bir şekilde Türkçe'nin peşine düştük. Sürekliliğin sağlanması gerekiyor.
Yurtdışından öğretmenlerimizin projeleri bize ulaştığında gerekli girişimlerde bulunacağız.

Sefa Tunç (İsveç)
Öğretmen 


"Anadil dersleri seçmeli ve ders saatleri dışında, yani okul saatleri dışında yapılıyor.
En az 6 kişilik bir sınır var ama sorumlular bu konuda hoşgörü ile karşılıyorlar.


Eğitimde doğal ortamı sağlayamıyoruz.
Materyaller yeterli değil.
Bütçe anlamında bir yıl boyunca 10 Euro'luk bir bütçe var.
Ailelerin ilgisinin son zamanlarda arttığını görüyoruz.
Türklerin yaşam standartları diğer toplumlarla aynı, son zamanlarda bunu yükseltmeye çalışıyoruz.
Upsala Üniversitesinde Türkçe anadil eğitimi bölümü açıldı. Henüz mezun vermedi.
Türkler genelde büyük şehirlerde toplanmış durumda


Yücel Tuna
Almanya Türk Öğretmen Dernekleri Federasyonu Başkanı 

"Belli eyaletlerde uygulamalar var. Belli yayınevlerinde ders materyalleri basılıyor.
Avrupa'yı kapsayan bir örgütlenme konusunda fikir jimnastiği yapıyoruz.
Federasyon olarak örgütler arasında ilişkileri sağlamaya, düzenlemeye çalışıyoruz. Uygulamaların olumlu örneklerini diğer eyaletlere yansıtmaya çalışıyoruz.
Türkçe derslerini çok dillilik bağlamında ele almaya başladık.
Genel doğrular dışında biraz daha özel alanlarda çalışma gereksinimi ortaya çıktı.


Türk çocuklarına Türkçe bilen olarak değil, yabancı dil gibi, az bilen biri gibi öğretmeye yönelik metot geliştirmeye ihtiyaç var.
Türkiye'den gönderilen öğretmenlere bel bağlanmamalı.
Türk dilinin yurtdışında yaşaması amaç ise Türk çocuklarının eğitim fakültelerine yönlendirilmesi sağlanabilir.

Mete Atay
Almanya Türk Öğretmenler Federasyonu Onursal Başkanı


"Örgütlenme konusunda görüşüyoruz.
Bugüne kadar yaptığımız projelerden diğer arkadaşlardan haberi olmuyordu. Çalışmaların daha geniş kitlelere yayılması için her şeyden önce iletişim konusundaki eksikliğimizi gidermemiz ve örgütlenmemiz gerekiyor.
Konsolosluk öğretmenleri, mahalden atananlar, bir de ev sahibi ülkede yetişen öğretmenler vardı, bu seminerde dördüncü bir öğretmen tipi olduğunu öğrendik. Bunlar da veli inisiyatifiyle özel olarak çalışan öğretmenler.


Bir web sitesi oluşturmayı kararlaştırdık. Bir anadil çalıştayı ile iletişimi güçlendirmeyi düşünüyoruz.
Şimdiye kadar hep Türkiye'deki uzmanları görüyorduk, bundan sonra Avrupa'da yetişen bilim insanlarını da seminerlere çağırmayı düşünüyoruz.

Prof. Dr. İsmail GÜVEN
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi


"Seçimlik dersler için kota var mı?
Ailelerin Türkçe derslerine yaklaşımı nasıl?
Almanya Türkçe öğretimi konusunda bir merkez olabilir mi?
Sivil toplum çalışmaları bu konuda neler yapabilir?
Almanya'daki Türk politikacıların çok-dilliliğe bakışı?
İsveç'te öğretmen durumu
atamaları
Sürekliliği sağlamak için ne yapılacak?

Yrd. Doç. Dr. Cem Babadoğan
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi


Türklerin yaşam sktandartları?
Tüm İsveçte durum aynı mıdır
Bu sorunlara karşılık yeni çözümler geliştirilmesi yararlı olur.
Almanyayı göz ardı ekmemek gerek.
Almanya'nın olanakları kullanılarak daha geniş coğrafyaya yönelik çalışmak gerek.


Birinci Bölümü dinle:
İkinci Bölümü dinle:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder